PERSBERICHT: Ipsos neemt I&O Research over

Met de overname van I&O Research wordt Ipsos marktleider in de publieke sector in Nederland

Parijs, 8 januari 2024 - Ipsos, een van 's werelds toonaangevende marktonderzoeksbureaus, kondigt de overname aan van I&O Research, het grootste onderzoeksbureau in de publieke sector in Nederland.

Sinds de oprichting in 1996 heeft I&O Research sterke relaties opgebouwd met opdrachtgevers op alle niveaus van overheden, instellingen en NGO's. Bekend om zijn expertise op het gebied van sociaal en politiek onderzoek, beschikt het bedrijf over ruime ervaring op het gebied van dataverwerking en -analyse en over een groot onderzoekspanel.

De combinatie van de twee bureaus zal 250 professionals samenbrengen en opereren onder de naam Ipsos I&O. Deze organisatie zal nieuwe zakelijke kansen creëren voor overheden en internationale instellingen zoals de Europese Unie, met Nederland als vijfde onderzoeksland in Europa.

Ben Page, CEO van Ipsos, zegt: "In lijn met onze strategie voor 2025 blijven we onze positie versterken in onderzoek voor overheden en de publieke sector. Deze nieuwe overname brengt de gouden standaard aanpak van I&O Research samen met het best-in-class onderzoek van Ipsos. De gecombineerde organisatie zal onze klanten in staat stellen te profiteren van uitgebreidere infrastructuur en toonaangevende analysemogelijkheden."

Gerben Huijgen, Managing Director van I&O Research: "We zijn enthousiast over de fit van I&O Research met Ipsos en ervan overtuigd dat deze combinatie meer waarde zal opleveren voor onze mensen en klanten. Onze gezamenlijke toewijding aan kwaliteit, innovatie en integriteit biedt veel nieuwe kansen."

Contacten

Dan Lévy